Хронология
__




1973
_

Едва осемгодишен, Георгиос Корес започва да си играе със съставките и продуктите зад аптечния щанд на майка си. Създава и свои собствени витрини, подрежда продукти върху рафтовете и участва в годишната инвентаризация. Един следобед заявява, че когато порасне, ще изработва свои собствени кремове за лице. Майка му и един търговски представител на швейцарска козметична марка, който случайно се намира в аптеката по време на внушителното изказване, се усмихват.
&
1988
_

Още като студент по фармакология, Георгиос започва работа в най-старата атинска хомеопатична аптека, собственост на господин Циванидес и първо там започва да смесва натурални аптечни съставки, за да създава билкови препарати, натурални лекарства и в крайна сметка, козметични продукти.
1992
_

В аптеката Георгиос разполага образцова хомеопатична лаборатория, отговаряща на международните лабораторни стандарти. Воден от фармацевтичното наследство, дълбоките си познания и разбиране за повече от 3000 билкови лекарства и страстта си към по-природосъобразен подход, Георгиос започва да разработва рецепти, които първо изпробва върху своите приятели.
1996
_

Ражда се Корес. Простичката философия на марката се корени в използването на натурални и/или сертифицирани органични съставки с най-високо качество; продукти, щадящи кожата и околната среда с клинично тествана ефикасност; и продукти, които са достъпни за всекидневна употреба, но имат интересен естетически вид, които могат да ни „вдъхновят и да ни накарат да се чувстваме щастливи“. Първият продукт на Корес е ароматен билков сироп с мед и анасонови семена – рецепта, вдъхновена от „ракомелон“, сгряваща отвара от алкохол и мед, която дядото на Георгиос забърквал в своя роден град на остров Наксос. Представен е Корес „Дива роза 24 часа крем“ – първото глобално нововъведение и първият продукт грижа за кожата на марката. Той се превръща в световен бестселър.
1999
_

Един клиент – американец забелязва продуктите на Корес в аптека, докато е на почивка на остров Крит и се обажда на Георгиос Корес с предложението да е първият, който ще започне да ги внася в Съединените щати. Продуктите на Корес потеглят на пътешествие по света.
2000
_

Корес подписва споразумение с „Джонсън и Джонсън Кънсюмър Кампънис“ да си партнират в разработването на продукти, производство, продажби и разпространение в Северна и Латинска Америка. Търговският представител на „Харви Никълс“, Лондон за козметика забелязва Корес в Ню Йорк и веднага прави поръчка за новосъздадената секция на магазина „Beyond Beauty“, която предлага представителни козметични марки от целия свят. Следват редица споразумения за партньорство с престижни търговски центрове във Великобритания и Франция - „Селфриджс“, „Харъдс“, „Либъртис“, „Бон Марше“, „Галери Лафайет“. Въпреки че не е част от първоначалната стратегия на марката, този домино ефект разпространява продуктите на Корес в повечето части на света.
2002
_

Корес открива първия си магазин в чужбина – в лондонския „Челси“. Британските гости пият гръцка ракия и опитват традиционни лакомства, приготвени от майката на Георгиос. Премиерното парти се прекъсва, когато ракията, вряща в задната част на магазина, се подпалва. Гостите мислят, че това е ефектна изненада и почват да ръкопляскат.
2003
_

Вдъхновени от дълголетната традиция върху изгорената от слънцето кожа да се слага кисело мляко, Корес „Йогурт охлаждащ гел“ става второто глобално нововъведение на марката. Разработван в продължение на три години, Корес „Йогурт охлаждащ гел“ е първият козметичен продукт в световен мащаб на основата на ядивно кисело мляко и веднага става международен хит – оттогава досега всяко лято всеки ден се продават по хиляда броя от него. Превръща се в един от бестселърите на марката за всички времена. Корес влиза в плодотворни взаимоотношения с Асоциацията на производителите на Мастиха от остров Хиос – първото от многобройни, високо етични сътрудничества с гръцки фермери – с цел популяризиране на ценни, местни билки. В края на 2003 година Георгиос Корес получава Наградата за иновации и бизнес развитие от президента на Гърция.
2004
_

В Барселона отварят два нови магазина и благодарение на „Сефора Нетуърк“ от култова марка Корес прави решителен пробив на пазара в САЩ. През същата година, възоснова на удостоеното с Нобелова награда откритие на протеазомата (понижаване на протеина посредством убиквитин), Лабораторията за изследвания и развитие на Корес в партньорство с Националната фондация за изследвания на Гърция и Атинския университет започват първично проучване върху протеазомата и човешкото стареене, като се фокусират върху повишаване на протеазомната функция с натурални антиоксиданти.
2006
_

Продуктите на Корес се появяват в магазините на Азия, отначало в Япония и Китай. По-късно през същата година на пазара излиза Корес „Цвят“ - линия гримове с натурални активни екстракти, която въплъщава стремежа на марката към ефикасна грижа за кожата. Асоциацията „Предприемачи за растеж“ нарежда Корес сред първите 500 развиващи се компании в Европа.
2007
_

Годината започва с преместване на екипа в новия щаб – Инофита, в покрайнините на Атина. Корес открива магазини в Ню Йорк, Париж, Шанхай, Мадрид, Виена и Женева, а Гръцката асоциация на фармацевтите удостоява Георгиос Корес с награда за приноса му към груцката търговия и бизнес развитие. През март Корес излиза на Атинската стокова борса, а през ноември Георгиос Корес е поканен да открие в Париж първата по рода си международна среща на най-високо равнище за производство на натурална козметика.
2008
_

Корес е удостоена с титлата „Най-новаторската марка в света“ от „Интернешънъл Козметик Нюз“, а по-късно през годината флагманският магазин на Корес в Ню Йорк, в „Сохо“, получава първа награда на конкурса за съживяване на продажбите. Марката предприема инициативата „Факти за формулата“, за да споделя по честен, прозрачен и лесен за разбиране начин информация за процентното съдържание на натурални продукти във всяка рецепта, както и за съставките, които са подбрани и онези, които са избегнати. Дръзка и новаторска стъпка в индустрията, таблицата „Факти за формулата“ е положително възприета както от клиенти, така и от експерти по красотата и редактори на козметични издания, а „Сефора“ САЩ започва да използва таблицата „Факти за формулата“ като стандартен критерий за оценяване на всички натурални козметични продукти, които присъстват в нейната мрежа. През декември е представен и първият парфюм на Корес. Георгиос Корес работи в тясно сътрудничество с най-добрите парфюмерийни къщи в света – в Токио, Женева и Грас – по три уникални композиции, за да представи по най-добрия начин характера на марката чрез аромат.

 
2009
_

След пет години първично проучване върху протеазомата и човешкото стареене Корес представя своето трето глобално нововъведение – първата натурална линия против стареене постига по-високи резултати на всички клинични изследвания в сравнение с най-добре продаваните конвенционални кремове против стареене на пазара. Повратна точка за марката, линията „Кверцетин и дъб“ разбива теорията, че действат само конвенционалните борещи се със стареенето кремове и доказва, че химията на природата може да превъзхожда създадената от човека. В края на 2009 година екипът на Корес завършва описанието на картата на гръцката флора и реализира отдавнашната си идея да проучи и представи благотворното действие на уникалните за Гърция местни растения. Тази визия се осъществява и чрез научните изследвания върху свойствата на гръцките билки, както и чрез сътрудничеството на марката с местните фермери – обучава на органично земеделие, подкрепя и стимулира местните фермери посредством договорно земеделие и разработва образцова, първа по рода си в Гърция, инсталация за извличане на билкови екстракти. Ключ към визията на Корес са етичните, природосъобразни и социални програми, които подкрепят местните общности и опазват застрашените растителни видове и в същото време насърчават производството на гръцки органични активни екстракти с превъзходно качество.
2010
_

Американското издание на „Ел“ признава Корес „Кверцетин и дъб нощен крем против стареене и бръчки“ за един от най-добрите козметични продукти в света, а американското „Мари Клер“ приветства дневния крем като един от „25-те чудодейни продукта, които ще променят живота ви“. Европейският съюз отпуска на Корес субсидия за четиригодишно проучване върху антиоксидантното, противостареещо и слънцезащитно действие на над 3600 натурални антиоксидантни екстракта. [От биоразнообразие към химиоразнообразие: непознати, произведени от растения субстанции от агрохимичен и козметичен интерес, АГРОКОС]. Изпълнявано в сътрудничество с осем международни университетски и изследователски центъра, проучването ще бъде завършено през 2014 година. Проучването отговаря на целите на Корес да разработва новаторски, клинично ефективни козметични продукти, базирани на натурални активни съставки; да насърчава изследвания върху натурални съставки във връзка с биохимията на кожата; да представя предимствата на уникалната гръцка флора чрез сътрудничество с местните фермери; да произвежда патентовани висококачествени органични екстракти.
2011
_

Когато Корес навършва 15 години, Георгиос Корес се връща към класическата рецепта на дядо си, този път базирана на ароматни билки от остров Наксос и представя ограничена серия ракомелон, празнувайки краткия път на гръцката марка за лечебна козметика със своите близки спътници – приятелите, колегите и аптекарите.
 
 
Хомеопатия

Предимствата на натуралните съставки се съдържат не само в тяхната... Още >
Аптека Корес

Аптека Циванидес, намираща се зад стадион „Калимармарон“ в Атина, отваря врати в средата на 60-те години като... Още >
Остров Наксос

Остров Наксос е вдъхновението за първия продукт на Корес. Най-големият и най-плодородният... Още >
Лена и Георгиос Корес

Лена Корес, инженер-химик, се присъединява към Корес през 1996 година… Още >
Wild Rose Cream

KORRES Wild Rose 24-Hour Cream is the brand’s first global innovation and first ever skincare product...
Още >